Koszyk

Kwota 0,00 

Zobacz koszykPodsumowanie

Najbliższa gra specjalna: PubQuiz Harry Potter: 15.10

Regulamin PubQuiz

Aktualizacja 01.10.2024

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem PUB QUIZ (zwanym dalej Quiz lub Gra) jest Next Enter Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy 85-171, ul. Wojska Polskiego 8/34, NIP 9532783102, REGON 388597230.
  2. Quiz jest formą rozrywki intelektualnej, polegającej na udzielaniu odpowiedzi przez drużyny złożone z Uczestników na pytania zadawane przez prowadzącego. Warunki i zasady Quizu określają postanowienia niniejszego regulaminu (zwanego dalej: Regulaminem).
  3. Regulamin jest wiążący dla Organizatora i Uczestników, reguluje warunki i zasady uczestnictwa w Quizie, prawa i obowiązki Organizatora oraz Uczestników Quizu. Warunki uczestnictwa określa jedynie Regulamin, a wszelkie materiały reklamowe i promocyjne mają jedynie charakter informacyjny. Quiz nie jest grą losową w rozumieniu ustawy z 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2009 r. Nr 201, poz. 1540 z późn. zm.).

§ 2 Uczestnicy

  1. Uczestnikami Quizu (zwanymi dalej: Uczestnik/Uczestnicy) mogą być wyłącznie osoby fizyczne, zamieszkałe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które posiadają pełną zdolność do czynności prawnych i ukończyły 18 rok życia.
  2. Uczestnikiem Quizu może być osoba małoletnia do 18 lat pod opieką osoby dorosłej i na wyłączną odpowiedzialność osoby dorosłej, pod której pieczą pozostaje, po nabyciu biletów wstępu zarówno dla osoby małoletniej jak i dorosłej.
  3. Uczestnictwo w Quizie jest dobrowolne. Warunkiem Uczestnictwa w Quizie jest zgłoszenie się do Prowadzącego bezpośrednio przed startem gry w lokalu oraz uiszczenie wpisowego. Udział w grze jest jednoznaczny z akceptacją niniejszego Regulaminu.
  4. Prowadzący może zwolnić Uczestników od uiszczenia wpisowego. Informacja o wysokości wpisowego albo o ewentualnym zwolnieniu jest ogłaszana przed rozpoczęciem zbierania zgłoszeń.
  5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Uczestników. Podanie przez Uczestnika nieprawdziwych danych skutkuje utratą jego prawa do nagrody.

§ 3 Zasady Quizu – Drużyny

  1. Do Gry mogą przystąpić co najmniej dwie drużyny, a każda drużyna musi składać się z co najmniej jednego uczestnika. Liczba osób w drużynach przystępujących do jednej Gry nie musi być równa. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany ww. zasady w zależności od ustaleń z lokalem.
  2. Liczbę drużyn, która może uczestniczyć w jednej Grze oraz liczbę Uczestników w jednej drużynie ustala prowadzący przed rozpoczęciem rozgrywki. Liczby te uzależnione są od warunków lokalowych oraz liczby zgłoszonych Uczestników. Nie dotyczy to drużyn biorących udział w rozgrywkach ligowych, których liczba określona jest Regulaminem Ligi (za wyjątkiem Finału Ligi).
  3. Każda z drużyn wybiera swoją nazwę oraz przedstawiciela. Przedstawiciel drużyny jest łącznikiem pomiędzy prowadzącym a drużyną, wpisuje odpowiedzi i punkty na kartach do gry oraz w razie dogrywki odpowiada na pytanie dodatkowe. W przypadku niejasności co do zadanego pytania lub odpowiedzi tylko przedstawiciel reprezentuje drużynę w rozmowach z prowadzącym. Niedopuszczalne będą nazwy drużyn powszechnie uważane za wulgarne i obraźliwe. Prowadzący ma prawo odmówić wpisania nazwy takiej drużyny do tabeli. Nazwy drużyn nie mogą się powtarzać w toku jednej Gry. W sytuacji, gdy co najmniej dwie drużyny chcą skorzystać z takiej samej nazwy, o tym która z nich będzie mogła ją wykorzystać decyduje kolejność zgłoszeń.
  4. W danym dniu Drużyna może wziąć udział w Quizie tylko jeden raz.
  5. W trakcie trwania gry PubQuiz, oraz w trakcie przerw, niedozwolonym jest wymienianie zawodników, którzy zostali zapisani na początku Gry na inne osoby, nieobecne w lokalu na początku Gry lub które dotarły do lokalu w trakcie trwającej rozgrywki.

§ 4 Zasady Quizu- Pytania

  1. Quiz składa się z pytań podzielonych na kategorie. O liczbie pytań w kategoriach oraz liczbie kategorii Uczestnicy są informowani przez prowadzącego przed przystąpieniem do Gry.
  2. Pytania mogą być prezentowane przez prowadzącego poprzez:
    1. odczytanie pytania,
    2. wyświetlenie fragmentu filmu oraz odczytanie pytania dotyczącego wyświetlanego fragmentu filmu,
    3. odtworzenie fragmentu muzyki oraz odczytania pytania dotyczącego odtworzonego fragmentu muzyki,
    4. przedstawienie fotografii oraz odczytanie pytania dotyczącego przedstawionej fotografii.
  3. Prowadzący informuje uczestników o sposobie przedstawienia pytań przed rozpoczęciem zadawania pytań w danej kategorii.
  4. Każde pytanie oraz odpowiedź przygotowane przez Organizatora potwierdzone są źródłem wiedzy (np. Wielka Encyklopedia PWN, Polska Agencja Prasowa, Wikipedia). W przypadku, gdy prawidłowość odpowiedzi przygotowanej przez Organizatora poddana jest w wątpliwość przez uczestnika Quizu, może on zażądać podania źródła, z którego korzystał Organizator. Żądanie podania źródła odpowiedzi osoba zainteresowana powinna wystosować do Organizatora na adres e-mail: kontakt@pubquiz.pl.
  5. W przypadku, gdy odpowiedź na pytanie przygotowane przez Organizatora okaże się błędna, ma on prawo zastosować „przywilej dobrej woli”. Przywilej dobrej woli to zasada, w myśl której odpowiedź przygotowana przez Organizatora uważana jest za poprawną. W takim przypadku zarówno odpowiedzi Uczestników zgodne z odpowiedzią Organizatora, jak i faktycznie – w świetle aktualnej wiedzy – prawidłowe, będą punktowane. Organizator sam nie tworzy odpowiedzi, tylko przedstawia informacje zaczerpnięte z różnych źródeł. Organizator wykorzystując informację z danego źródła, jest przekonany o jego poprawności i jego celem nie jest wprowadzenie w błąd uczestników gry. Aby Organizator mógł powołać się na powyższy przywilej, musi przedstawić zainteresowanym źródło, z którego pochodzi błąd.
  6. Decyzja Prowadzącego w kwestiach spornych jest jednoznaczna, ostateczna i wiążąca dla uczestników.

§ 5 Zasady Quizu- przebieg Gry

  1. Drużyna otrzymuje od prowadzącego kartę do gry, na której zamieszcza odpowiedzi na zadawane pytania. Karta do gry składa się z dwóch arkuszy- karty górnej i karty dolnej. Wykonane są one z papieru samokopiującego w celu wykonania dwóch identycznych egzemplarzy.
  2. Pytania dla wszystkich drużyn są takie same. Prowadzący zadaje pytanie, a następnie udziela Uczestnikom czasu na odpowiedź, który nie może być krótszy niż 3 sekundy.
  3. Każda Gra składa się z 2 etapów:
    1. etap I- zadawanie pytań przez Prowadzącego,
    2. etap II- sprawdzenie poprawności odpowiedzi udzielonych przez Uczestników, poprzez porównanie ich z poprawnymi odpowiedziami prezentowanymi przez Prowadzącego.
  4. W trakcie trwania Etapu I, podczas dowolnej z rund, zabronione jest opuszczanie stolika bez uzyskania zgody Prowadzącego. Jeśli Uczestnik opuści stolik bez zgody osoby prowadzącej, ta może zabronić powrotu do stolika do czasu zakończenia trwania Etapu I.
  5. Sprawdzenie poprawności udzielonych odpowiedzi polega na przekazaniu górnej karty gry z zapisanymi odpowiedziami Prowadzącemu lub przedstawicielowi innej drużyny biorącej udział w tej samej Grze, który sprawdza ich poprawność oraz wskazuje ilość punktów uzyskanych przez drużynę.
  6. Etapy Gry mogą dowolnie przeplatać się w ramach danej rozgrywki. Przed rozpoczęciem Gry Prowadzący informuje o sekwencji, w jakiej będą następowały po sobie poszczególne etapy.
  7. Za udzielenie prawidłowej odpowiedzi drużyna otrzymuje 1 punkt. Za brak odpowiedzi lub odpowiedź niepoprawną drużyna nie otrzymuje punktów.
  8. W trakcie Gry mogą pojawić się pytania bonusowe. O liczbie dodatkowych punktów do zdobycia za udzielenie prawidłowej odpowiedzi na pytanie bonusowe Prowadzący musi poinformować przed zaprezentowaniem pytania.
  9. Wygrywa drużyna, która zdobędzie największą liczbę punktów.
  10. W sytuacji, gdy dwie drużyny lub więcej zdobędą taką samą liczbę punktów o zdobyciu nagrody decydować będzie dogrywka. Pytanie dodatkowe dla wszystkich drużyn jest takie samo i polega na określeniu liczby równej lub jak najbliższej tej, która jest odpowiedzią na dane pytanie. Celem dogrywki jest wyłonienie najlepszych drużyn, którym przyznane zostaną nagrody. Jeśli jedna dogrywka nie pozwoli wyłonić najlepszych drużyn, wtedy przeprowadza się kolejną, a w przypadku dalszego niewyłonienia takich drużyn, dogrywka jest powtarzana do skutku. Punkty zdobyte w dogrywce nie są doliczane do końcowego wyniku, czyli sumy punktów z wszystkich kategorii Quizu.
  11. W standardowej formie Quizu dogrywka wyłania także zdobywcę dodatkowej nagrody, przewidzianej dla drużyny, która zajmie miejsce poza podium (poza trzema pierwszymi miejscami).
  12. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany zasad przyznawania dodatkowej nagrody w zależności od liczby zgłoszonych Uczestników oraz od ustaleń z lokalem.

§ 6 Zasady Quizu- dyskwalifikacja

  1. Wszelkie zmiany na karcie, która zostaje przy drużynie, po oddaniu górnej karty prowadzącemu, w celu sprawdzenia poprawności odpowiedzi, powodują dyskwalifikację wszystkich Uczestników w danej drużynie.
  2. Uczestników Gry obowiązuje całkowity zakaz używania urządzeń elektronicznych takich jak telefony komórkowe, laptopy, smartwatche itp. oraz innych materiałów, które mogą zawierać odpowiedzi na pytania zadawane podczas Quizu. W szczególności zabronione jest:
    1. pisanie wiadomości tekstowych (np. wiadomość SMS, Messenger),
    2. prowadzenie rozmów telefonicznych,
    3. korzystanie z Internetu,
    4. korzystanie z notatek z poprzednich gier.
  3. Konsultowanie pytań i odpowiedzi z osobami, które nie biorą udziału w Grze, powoduje dyskwalifikację.
  4. W razie stwierdzenia naruszeń zakazów wskazanych w ust. 2 lub ust. 3 powyżej, Prowadzący może upomnieć drużynę lub odebrać drużynie 5 punktów i w razie ponownego naruszenia ww. zakazów Prowadzący odbiera drużynie 10 punktów. W wypadku powtarzających się naruszeń ww. zakazów, Prowadzący może dyskwalifikować wszystkich Uczestników w danej drużynie. Jeśli na daną drużynę zostanie nałożona jedna z ww. kar punktowych, to zostaje ona wykluczona z odpowiedzi na pytanie dogrywkowe (w przypadku, gdy jest ono zadawane w celu nagrodzenia drużyny zajmującej miejsce poza podium).
  5. W przypadku zachowania Uczestników wykraczającego poza normy moralne i etyczne (np. wulgarne zachowanie, obrażanie prowadzącego lub innych graczy), Prowadzący może upomnieć drużynę. Drugie upomnienie skutkuje dyskwalifikacją całej drużyny.
  6. W przypadku dyskwalifikacji drużyny z powodów wymienionych w ust. 2, ust. 3 oraz ust. 6, niemożliwe jest ubieganie się o zwrot wpisowego do gry.

§ 7 Nagrody

  1. W standardowym Quizie wygrywa 4 lub 5 drużyn. W przypadku liczby Uczestników od 1 do 40 wygrywają 3 drużyny, będące na pierwszych 3 miejscach oraz przyznawana jest nagroda za dogrywkę. Gdy liczba uczestników wynosi 41 i więcej, nagradzane są 4 pierwsze drużyny oraz przyznawana jest nagroda za dogrywkę. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany zasad przyznawania nagród w zależności od ustaleń z lokalem.
  2. O wartości nagród i nagrodach dodatkowych Prowadzący Grę informuje Uczestników przed rozpoczęciem przyjmowania zgłoszeń. Prowadzący informuje również, czy w danej Grze nagroda przysługuje tylko zwycięskiej drużynie, czy także drużynom, które zajęły kolejne miejsce.
  3. Ewentualna weryfikacja punktacji po zakończeniu Gry nie powoduje zmian w kolejności zatwierdzonej w tabeli, a także nie daje prawa do zmian przyznanych nagród. Zakończenie Gry następuje po wyświetleniu ostatecznej tabeli wyników oraz rozdaniu nagród przez Prowadzącego.
  4. W niektórych przypadkach Prowadzący może zdecydować, że nagroda za wygraną w PubQuizie zostanie przekazana za pomocą przelewu bankowego/BLIK na telefon. Nagroda zostanie przelana w ciągu 7 dni roboczych od daty otrzymania danych do przelewu.
  5. W celu wydania nagrody przez Organizatora, jeden z Uczestników zwycięskiej drużyny, wybrany przez samych Uczestników, jest zobowiązany do podania imienia, nazwiska i/lub numeru telefonu/adresu email (w przypadku nagrody wydanej elektronicznie) oraz podpisania oświadczenia przekazania danych do wydania nagrody.
  6. Brak podania ww. danych skutkuje przeniesieniem nagrody na kolejną w tabeli drużynę. Przekazanie danych odbywa się na zasadach określonych w ust. 5. powyżej.
  7. Brak podania ww. danych Uczestników wszystkich drużyn biorących udział w grze skutkuje brakiem wydania nagrody przez Organizatora.

§ 8 Ochrona danych osobowych

  1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchwały dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L.2016 119/1 z dnia 4 maja 2016 r.), dalej RODO, Organizator informuje, że:
    1. Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator, z którym można skontaktować się przy wykorzystaniu następujących danych kontaktowych: adres e-mail: iod@nextenter.pl, tel.: +48 572-151-660, zwany w dalszej części tego paragrafu „Administratorem”.
    2. W przedsiębiorstwie Administratora został powołany Inspektor Ochrony Danych Osobowych. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, Uczestnik ma prawo kontaktować się z nim przy wykorzystaniu danych kontaktowych wskazanych w punkcie 1. powyżej.
    3. Przetwarzanie danych osobowych Uczestników odbywa się w celach związanych z prawidłową organizacją Gry, w szczególności w celu skontaktowania się z Uczestnikami oraz wydania nagród. Dane osobowe Uczestników mogą zostać wykorzystane również w celu promocji Gry, w szczególności poprzez publikację informacji dotyczących zwycięzców Gry oraz na stronie internetowej Organizatora, jego profilu internetowym na Facebooku oraz w materiałach promocyjnych.
    4. Dane Uczestników mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa. Mogą zostać także udostępnione podmiotom realizującym czynności niezbędne do zrealizowania wskazanego celu przetwarzania, tzn. właścicielom lub pracownikom lokali, w których organizowana jest Gra oraz fundatorom nagród.
    5. Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane przez okres niezbędny do zapewnienia dochodzenia ewentualnych roszczeń, wynikających z realizacji Gry, wynikający z przepisów prawa określających stosowne okresy przedawnienia roszczeń, a także przez okres wymagany przepisami prawa regulującymi obowiązki rachunkowo-podatkowe, wynikającymi z obowiązku przechowywania dokumentacji rachunkowo-podatkowej oraz z okresów przedawnienia zobowiązań podatkowych.
    6. Każdy Uczestnik posiada prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje mu też prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
    7. Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
    8. Dane Uczestników nie będą udostępnione do państwa trzeciego oraz organizacji międzynarodowej.
    9. Dane Uczestników nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
  2. Przystępując do Gry, Uczestnik wyraża zgodę na wykonywanie fotografii oraz na publikację wizerunku utrwalonego na takich fotografiach na stronie internetowej Organizatora, jego profilu internetowym na Facebooku oraz w innych materiałach promocyjnych (plakaty, ulotki, artykuły), w celach promocyjnych i marketingowych Organizatora. Uczestnik ma prawo w każdej chwili wycofać zgodę na wykorzystywanie jego wizerunku.

§ 9 Postanowienia końcowe

  1. Prawo do składania reklamacji, co do niezgodności Gry z niniejszym Regulaminem, przysługuje Uczestnikom Gry, w ciągu 14 dni od dnia zakończenia Gry. Reklamacja powinna być złożona w formie elektronicznej na adres email Organizatora: kontakt@pubquiz.pl lub w formie pisemnej na adres ul. Wojska Polskiego 8/34, 85-171 Bydgoszcz. Organizator rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania oraz powiadomi o jej rozstrzygnięciu. Uczestnik proszony jest o wskazanie w reklamacji następujących danych: imię, nazwisko i dokładny adres Uczestnika, numer telefonu kontaktowego, dokładny opis i powód reklamacji.
  2. We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także innych przepisów obowiązującego prawa.
  3. Regulamin Quizu jest udostępniony do wglądu podczas trwania Quizu u prowadzącego.
  4. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatora. W sprawach spornych decyzja Organizatora jest decyzją ostateczną. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia uczestnika od jego przestrzegania.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z dniem opublikowania zaktualizowanej wersji regulaminu. Uprawnienia nabyte przez Uczestników przed wprowadzeniem zmian w regulaminie pozostają w mocy.